اخبار

 تدوین شیوه نامه مدیریت چرا از دستاوردهای مهم سازمان منابع طبیعی است

تدوین شیوه نامه مدیریت چرا از دستاوردهای مهم سازمان منابع طبیعی است

مدیر کل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تدوین شیوه نامه مدیریت چرا را از دستاوردهای مهم این سازمان برشمرد و افزود: با رعایت این شیوه نامه و نظارت دقیق بر اجرای آن از سوی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری قطعاً کوچ عشایر بر اساس شیوه نامه و تقویم مصوب صورت خواهد گرفت و آسیب به مراتع به حداقل خواهد رسید...

ادامه مطلب
 تاکید رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر رایزنی با کشورهای همسایه برای مدیریت ریزگردها

تاکید رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر رایزنی با کشورهای همسایه برای مدیریت ریزگردها

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست رایزنی با کشورهای همسایه به ویژه عراق و سوریه برای مدیریت ریزگردها را ضروری دانست و گفت: کشور ما جدای از شرایط اقلیمی، همیشه در تراز آستانه ها قرار دارد. بنابراین گاهی اوقات می بایست تصمیماتی را در شرایط اضطراری اتخاذ و اجرا کرد که الزاما با طرح های جامع سازگاری ندارند...

ادامه مطلب
 خشک شدن دشت های سیلابی و افت آب های زیرزمینی، علت وقوع گرد و غبار

خشک شدن دشت های سیلابی و افت آب های زیرزمینی، علت وقوع گرد و غبار

مدیر کل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تاکید بر اینکه خشک شدن دشت های سیلابی و تالاب ها و افت آب های زیرزمینی و نابودی پوشش گیاهی ناشی از آن، علت العلل وقوع طوفان های ماسه ای و گرد و غبار در سطح ملی و منطقه ای است، تامین حقابه محیط زیستی و تعادل بخشی آب های زیرزمینی را برای مرطوب سازی خاک و زادآوری و استقرار پوشش گیاهی در مناطق حساس به فرسایش بادی و کانون زاهای تولید گرد و غبار ضروری دانست...

ادامه مطلب
اخذ سند تک‌برگی برای بیش از 12 هزار هکتار اراضی ملی استان تهران

اخذ سند تک‌برگی برای بیش از 12 هزار هکتار اراضی ملی استان تهران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اخذ سند تک برگی برای بیش از 12 هزار و 163 هکتار از اراضی ملی در شهرستان های ورامین، شمیرانات، فیروزکوه ری، ملارد، دماوند و شهریاردر استان تهران خبر داد.

ادامه مطلب
احداث بوستان روستایی و پویش نهالکاری در شهرستان ملارد

احداث بوستان روستایی و پویش نهالکاری در شهرستان ملارد

در پنجمین روز از هفته منابع طبیعی پویش نهالکاری و احداث دو بوستان روستایی با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد، سازمان مدیریت پسماند شهرداری های ملارد و صفا دشت، و دهیاران روستا های امیرآباد قشلاق و ورآباد برگزار شد.

ادامه مطلب