آغاز عملیات آبخیزداری در استان تهران با اعتبارات محرومیت‌زدایی برای نخستین‌بار

۰۲ تیر ۱۴۰۵ | ۰۷:۴۱ کد : ۹۷۰۲۵ اخبار استان اخبار مهم
تعداد بازدید:۲۰
آغاز عملیات آبخیزداری در استان تهران با اعتبارات محرومیت‌زدایی برای نخستین‌بار
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از آغاز اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز استان با استفاده از اعتبارات محرومیت‌زدایی خبر داد و گفت: این طرح‌ها در قالب تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و با هدف کنترل سیلاب، کاهش فرسایش خاک، تقویت منابع آب زیرزمینی و احیای پوشش گیاهی اجرایی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از آغاز اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز استان با استفاده از اعتبارات محرومیت‌زدایی خبر داد و گفت: این طرح‌ها در قالب تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و با هدف کنترل سیلاب، کاهش فرسایش خاک، تقویت منابع آب زیرزمینی و احیای پوشش گیاهی اجرایی می‌شود.
 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از آغاز عملیات آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز استان از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی خبر داد و اظهار داشت: این اقدام برای نخستین‌بار در استان تهران و در چارچوب تفاهم‌نامه منعقد شده با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال اجراست.
وی افزود: اجرای این طرح‌ها در سه بخش شامل پروژه‌های بیولوژیکی، بیومکانیکی و مکانیکی برنامه‌ریزی شده است. در بخش بیولوژیکی، عملیات کپه‌کاری، بذرکاری و بذرپاشی به منظور تقویت پوشش گیاهی و احیای مراتع انجام می‌شود.
همچنین در بخش بیومکانیکی، احداث هلالی‌های آبگیر و در بخش مکانیکی، اجرای سازه‌های سنگی ملاتی و سنگی گابیونی در دستور کار قرار دارد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری در شرایط کنونی استان گفت: این عملیات با رویکردی جامع‌نگر و در نقاط اولویت‌دار حوزه‌های آبخیز اجرا خواهد شد تا بیشترین تأثیر را در کنترل سیلاب، کاهش فرسایش خاک، افزایش نفوذ آب، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی داشته باشد.
وی افزود: با توجه به چالش‌های جدی کم‌آبی، خشکسالی و فرونشست زمین در استان تهران، اجرای این پروژه‌ها نقش مهمی در مدیریت پایدار منابع آب و خاک، کاهش خسارات ناشی از سیلاب و ارتقای تاب‌آوری اکولوژیک مناطق مختلف استان ایفا خواهد کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح‌ها، شاهد بهبود وضعیت منابع طبیعی، افزایش پایداری زیستی و ارتقای کیفیت محیط‌زیست در حوزه‌های آبخیز استان تهران باشیم.


نظر شما :