تفاهم‌نامه پیشگیری و اطفای حریق میان اداره منابع طبیعی شمیرانات و دهیاری روستای ایگل امضا شد

۰۱ تیر ۱۴۰۵ | ۱۰:۳۶ کد : ۹۷۰۰۵ اخبار شهرستان
تعداد بازدید:۱۱
تفاهم‌نامه پیشگیری و اطفای حریق میان اداره منابع طبیعی شمیرانات و دهیاری روستای ایگل امضا شد
در راستای صیانت پایدار از عرصه‌های ملی و کاهش خطرات ناشی از آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها، تفاهم‌نامه همکاری میان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات و دهیاری روستای ایگل با هدف تقویت هماهنگی‌های عملیاتی، آموزش نیروهای بومی و تسهیل در عملیات سریع اطفای حریق، روز ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ منعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، در راستای حفاظت از منابع طبیعی و سرمایه‌های تجدیدشونده و با هدف پیشگیری از بروز و گسترش حریق در عرصه‌های مرتعی و جنگلی، تفاهم‌نامه‌ای میان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات و دهیاری روستای ایگل به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه، دو طرف بر افزایش سطح هماهنگی‌های اجرایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی برای مقابله مؤثر با حوادث احتمالی آتش‌سوزی تأکید کردند. همچنین آموزش نیروهای بومی، استقرار تیم‌های داوطلب امدادی و فراهم‌سازی زمینه برای تسریع در عملیات اطفای حریق از مهم‌ترین محورهای این همکاری اعلام شده است.

این تفاهم‌نامه در تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۵ منعقد شد و هدف از آن، ارتقای آمادگی محلی، کاهش خسارات ناشی از حریق و تقویت مشارکت مردمی در حفاظت از طبیعت و عرصه‌های ملی عنوان شده است.


نظر شما :